Zdrowe życie – triki

Zdrowe życie to nie jedynie moda – to styl życia. Żeby być naprawdę zdrowym musimy naprawdę ciężko trenować i jeść tylko zdrowe jedzenie. Na szczęście jest wiele trików, które pozwalają praktycznie każdemu, kto ma jedynie chęci i możliwość na bycie znacznie zdrowszym niż większość populacji. Tutaj przeczytacie o tych właśnie trikach.

Szybkie chudnięcie – tabata

Trening tabata jest bardzo wyczerpującym treningiem, wymyślonym przez japońskiego naukowca i stosowanym przez wielu sportowców na świecie. Tabata polega na ośmiu, bardzo wyczerpujących i intensywnych 20 sekundowych ćwiczeniach, po każdym robiąc 10 sekund przerwy. Cały trening, jak łatwo można policzyć zajmuje więc tylko 4 minuty, a naszemu organizmowi przynosi naprawdę wiele korzyści. Dzięki tabacie możemy bardzo szybko zrzucić tkankę tłuszczową, a także „wejść” do dobrej formy, dzięki czemu będzie nam się prościej ćwiczyć. Należy jednak pamiętać, że tabate wykonujemy maksymalnie trzy razy w ciągu tygodnia i nie wykonujemy innych ćwiczeń podczas dnia, którego wykonaliśmy tabate.

Cheat Day

Jest to kolejny trik, używany przez wielu sportowców i kulturystów na świecie. Cheat day – dosłownie na język Polski tłumacząc dzień oszustwa, to jak sama nazwa wskazuje dzień, podczas którego nie stosujemy się do diety. Możemy wtedy jeść i pić wszystko co chcemy, w dowolnych ilościach. Taki dzień robimy sobie jedynie raz na miesiąc – w większych ilościach może przeszkodzić nam w naszej diecie.

Spacery

Nawet zwykły spacer może znacząco przyśpieszyć nasz metabolizm. Zamiast siedzieć cały dzień na fotelu warto jest np. przejść się lub pojeździć na rowerze – dzięki temu szybciej wytrenujemy nasz organizm i przy okazji zrzucimy kilka niepotrzebnych kalorii.

Regularność

Trik, który możemy stosować praktycznie do wszystkiego. Regularnie jedząc uczymy nasz organizm kiedy ma przyśpieszać metabolizm, dzięki czemu szybciej chudniemy. Regularnie ćwicząc dużo szybciej budujemy masę mięśniową. Regularność może nam się przydać w wielu dziedzinach życia, nie tylko w fitnessie.

Woda

Nasz organizm potrzebuje bardzo dużo wody żeby mógł prawidłowo działać. W zależności od naszej wagi powinniśmy pić od około 2 i pół litra do 3 i pół litra wody dziennie.

Comments are closed.