Pomysły na prezenty świąteczne z czekolady – a co z naszą sylwetką?

czekoladowy_prezent_swiateczny
Na święta prawie wszyscy z nas jedzą olbrzymie ilości czekolady, nie zwracając uwagi na swój organizm. No właśnie, prawie wszyscy. Zazwyczaj osoby ćwiczące, kulturyści, sportowcy jak i ci, co po prostu chcą być zdrowi i dbają o swoją sylwetkę unikają czekolady i wszystkiego co słodkie jak ognia. Ale co z tego, skoro praktycznie wszystkie pomysły na prezenty świąteczne to czekolada, lub coś na jej wzór. Czy powinniśmy unikać czekolady podczas Świąt Bożego Narodzenia, i co wolno nam jeść i w jakich ilościach podczas tego okresu? Tego dowiecie się w tym artykule.

Inne pomysły na prezenty świąteczne zamiast czekolady

Pierwsza część tego wpisu jest skierowana do osób, które znają jakiegoś sportowca i nie wiedzą co mu podarować pod choinkę. Bardzo ciężko jest oprzeć się słodkim czekoladowym bomboni

erkom, jak i belgijskim pralinkom – nawet osobom, które przez kilka lat przestrzegają ścisłej diety i unikają cukru. Dlatego jeśli chcecie dać prezent komuś, kto prowadzi zdrowy i aktywny tryb życia to na pewno nie dawajcie mu niczego, co jest zrobione z czekolady. Po prostu takie coś nie będzie dobrym prezentem – ja sam, jeśli taki prezent dostanę to kilka czekoladek zjem i resztą się podzielę z bliskimi i znajomymi.

Właściwy temat

pomysły na prezenty świąteczne z czekolady - czy to na pewno dobry pomysł?

Wystarczy tylko spojrzeć…

Na sto procent sami, na własnej skórze doświadczyliście jak bardzo czekoladki potrafią kusić. Wystarczy
po prostu spojrzeć na dowolną bombonierkę, czy szkatułkę z czekoladkami. I jak temu się
oprzeć? Bardzo ciężko – jak też sami wiecie. Nie znam osoby, która podczas świąt nie zjadłaby chociaż jednej pralinki czy czekoladki. Dobra wiadomość – kilka czekoladek, raz na jakiś czas nam nie powinno zaszkodzić. Szczególnie, jeśli prowadzimy zdrowy tryb życia. Sam widzę, jak osoby które w zwykły dzień jedzą owoce, warzywa i inne zdrowe przekąski, a podczas świąt obżerają się jakby był to ich ostatni dzień. I nie ma w tym nic złego, pod warunkiem że nadal zachowujemy umiar, i wszystkie niepotrzebne kalorie szybko spalimy podczas treningu.

Rozleniwienie podczas świąt

Przed świętami wszyscy myślimy, co kupić komuś pod choinkę. Co chwilę do głowy przychodzą nam nowe pomysły na prezenty świąteczne, a następnie, podczas Świąt Bożego Narodzenia rozleniwiamy się, i nie chce się nam nic robić. To jest głównym powodem „świątecznego tycia”. To, że nie trenujemy podczas Świąt jest zupełnie normalne – w końcu każdemu należy się odpoczynek od ponurej codzienności. Ale zbytnie rozleniwienie spowoduje, że po prostu odechcę się nam ćwiczyć, stracimy motywację i wrócimy do siedzącego trybu życia. A chyba tego nie chcemy, prawda?

Zdrowe życie – triki

Zdrowe życie to nie jedynie moda – to styl życia. Żeby być naprawdę zdrowym musimy naprawdę ciężko trenować i jeść tylko zdrowe jedzenie. Na szczęście jest wiele trików, które pozwalają praktycznie każdemu, kto ma jedynie chęci i możliwość na bycie znacznie zdrowszym niż większość populacji. Tutaj przeczytacie o tych właśnie trikach.

Szybkie chudnięcie – tabata

Trening tabata jest bardzo wyczerpującym treningiem, wymyślonym przez japońskiego naukowca i stosowanym przez wielu sportowców na świecie. Tabata polega na ośmiu, bardzo wyczerpujących i intensywnych 20 sekundowych ćwiczeniach, po każdym robiąc 10 sekund przerwy. Cały trening, jak łatwo można policzyć zajmuje więc tylko 4 minuty, a naszemu organizmowi przynosi naprawdę wiele korzyści. Dzięki tabacie możemy bardzo szybko zrzucić tkankę tłuszczową, a także „wejść” do dobrej formy, dzięki czemu będzie nam się prościej ćwiczyć. Należy jednak pamiętać, że tabate wykonujemy maksymalnie trzy razy w ciągu tygodnia i nie wykonujemy innych ćwiczeń podczas dnia, którego wykonaliśmy tabate.

Cheat Day

Jest to kolejny trik, używany przez wielu sportowców i kulturystów na świecie. Cheat day – dosłownie na język Polski tłumacząc dzień oszustwa, to jak sama nazwa wskazuje dzień, podczas którego nie stosujemy się do diety. Możemy wtedy jeść i pić wszystko co chcemy, w dowolnych ilościach. Taki dzień robimy sobie jedynie raz na miesiąc – w większych ilościach może przeszkodzić nam w naszej diecie.

Spacery

Nawet zwykły spacer może znacząco przyśpieszyć nasz metabolizm. Zamiast siedzieć cały dzień na fotelu warto jest np. przejść się lub pojeździć na rowerze – dzięki temu szybciej wytrenujemy nasz organizm i przy okazji zrzucimy kilka niepotrzebnych kalorii.

Regularność

Trik, który możemy stosować praktycznie do wszystkiego. Regularnie jedząc uczymy nasz organizm kiedy ma przyśpieszać metabolizm, dzięki czemu szybciej chudniemy. Regularnie ćwicząc dużo szybciej budujemy masę mięśniową. Regularność może nam się przydać w wielu dziedzinach życia, nie tylko w fitnessie.

Woda

Nasz organizm potrzebuje bardzo dużo wody żeby mógł prawidłowo działać. W zależności od naszej wagi powinniśmy pić od około 2 i pół litra do 3 i pół litra wody dziennie.